انتخابات مجلس هشتم358:مهندس اولیاء :متاسفانه مجلس نتوانست نقش نظارتی خود را ایفا کند و قوه قضائیه هم به نوعی سکوت کرد

 

یزدفردا :در چند ساله اخیر متاسفانه بدعتی شروع شده که می تواند روند جاری کشور را سخت تر کند، ما در مقطع حساسی هستیم ، مجلس باید استقلال رای داشته باشد و باید سعی کنیم مجلس ، تابع این دولت نباشد.
مهندس علی اکبر اولیا نامزد نمایندگی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه یزد و صدوق ، ضمن بیان این مطلب در گردهمایی همراهان خاتمی با انتقاد شدید از روند جاری کشور و بدعت هایی که در چند ساله اخیر شروع شده ، اظهار داشت: ما در ابتدای چهار برنامه پنج ساله توسعه ، به رشدی رسیدیم که دارای سند چشم انداز 20 ساله شدیم، اما در سال های اخیر می بینیم که به وضوح این مفاهیم یا به مسخره گرفته می شود و یا کنار گذاشته می شود و گفته می شود چون برنامه اشکالاتی دارد، من آن را قبول ندارم !
وی که در حسینیه شهید صدوقی مسجد روضه محمدیه یزد سخن می گفت اظهار داشت: متاسفانه مجلس به رغم دلسوزی هایی که حتی برخی همراهان دولت داشتند ، نتوانست نقش نظارتی خود را ایفا کند و قوه قضائیه هم به نوعی سکوت کرد.
اولیا افزود: با وجود اشکالات فراوان و قابل ملاحظه، نظارت و مدیریت و برنامه ریزی در سطح کشور از هم پاشیده و سعی و خطاهایی که داریم ، بسیار وحشتناک است و آثار ناگواری دارد.
استاندار اسبق کهکیلویه و بویر احمد اهمیت کار مجلس در این دوره را مواظبت برای حفظ دست مایه های نظام دانست و گفت: اینطور نباشد که بخواهیم هر روز یک سلیقه و سبک نو را با به هم پاشیدن نظام موجود داشته باشیم.
وی با انتقاد و ابراز تاسف از شیوه برخورد با مخالفان، گفت: همین که احساس می شود کسی با این جریان مخالف است با وی برخورد ناشایستی صورت می گیرد و به چهره ای مثل آقای قالیباف می گویند عمروعاص!
این نامزد نمایندگی مجلس با اشاره با این که شواهد نشان می دهد در صورت تداوم روند کنونی ، آینده درخشانی نخواهیم داشت خاطرنشان ساخت: اگر دلمان برای انقلاب می سوزد و پاسدار جمهوری اسلامی هستیم باید کاری کنیم که با مبانی این نظام منافات نداشته باشد و حضور مردم را داشته باشیم.
وی نقش احزاب را در نظام های دموکراتیک زنده و بنیادی دانست و با ضروری خواندن تعیین شاخص های شفاف برای احراز صلاحیت نامزدهای نمایندگی مجلس، اظهار داشت: احزاب در کشور ما نهادینه نشدند و نباید طوری باشد که عده ای که فرایندهای لازم را برای نمایندگی طی نکرده اند بر اساس اتفاق به میدان انتخابات بیایند. oliae21.jpg
مهندس اولیا همچنین اقدام مهندس سید حمید کلانتری را پس از عدم حضور در انتخابات مجلس، در نوشتن نامه به آقای خاتمی ، اقدامی زیبا برای شاداب و زنده بودن فضای انتخابات توصیف کرد و افزود: من قصد نداشتم در حضور آقای مهندس کلانتری وارد صحنه شوم ولی نامه تاییدآمیز آقای خاتمی مرا شرمنده کرد و آقایان دکتر عارف و مهندس بیطرف نیز با ریسک بزرگی وارد صحنه شدند و الان دیگر شخص من مطرح نیستم و جریان طرفدار آقای خاتمی و همه کسانی که دلشان برای انقلاب اسلامی می سوزد و به برخی از اعوجاج ها در روند اداره امور کشور نگران هستند باید به میدان بیایند.
شایان ذکر است در این نشست همچنین مهندس سید حمید کلانتری استاندار اسبق یزد و خانم عباسقلی زاده رییس دفتر یزد جبهه مشارکت طی سخنانی به تحلیلی از شرایط کنونی و حمایت از مهندس علی اکبر اولیا پرداختند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا